אחת… שתיים… לא לזוז… קליק!

מורן כהן | צילום: Sxc.hu Comments Off on אחת… שתיים… לא לזוז… קליק!
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

טיפים לקניית מצלמה

נכנסתם לחנות הפוטו הסמוכה למקום מגוריכם, במטרה לאסוף את המעטפה עם התמונות שמסרתם לפיתוח. אתם מרפרפים בין הגלויות וחשכו עיניכם לנוכח התוצאה: "מה? לא חבל? למה זה יצא כל כך מטושטש, חשוך והדמויות אינן פוטוגניות?" הצער מכרסם בלבכם, אך אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור. המסקנה מיידית – הגיע הזמן לקנות מצלמה חדשה!

יופי. קבלתם החלטה נבונה, בשעה טובה. מה הלאה? השוק רווי בסוגים רבים מדי של מצלמות, איך נדע להעדיף מצלמה אחת על פני האחרת? רכישת מצלמה עבור הצלם הביתי, שונה במספר פרמטרים מהרכישה עבוד הצלם החובב והמקצועי, אך יש קווים תואמים בין השלושה. במדריך שלפניכם אציג טיפים לבחירת המצלמה הנכונה עבורכם.

תחילה, עליכם להגדיר למה ולמי מיועדת המצלמה. האם המצלמה הינה לצילומי משפחה בעיקר, או לצילומים מתקדמים יותר. האם חשוב לכם הגודל והמשקל, או שהם פחות רלוונטיים. על ההבדלים בין סוגי המצלמות הרחבנו בטור הקודם, בו תוכלו להתחיל את המסע לבחירת המצלמה לפי העדפותיכם.

שנית, הגדירו מהו התקציב שעומד לרשותכם וכמה כסף אתם מוכנים להשקיע עבור המצלמה. בעוד שבעידן הפילם לא היו שינויים מרחיקי לכת בין דגם לדגם, ולכן רכישת המצלמה הייתה השקעה לטווח רחוק, בעידן הדיגיטלי השינויים הטכנולוגיים מתפתחים בקצב מהיר יותר, כך שעד שנספיק לקנות מצלמה, תצא לשוק אחת מתקדמת ממנה. סביר להניח, כי בעוד שנתיים-שלוש תרצו להתחדש שוב בדגם מתקדם, ועליכם לקחת נתון זה בקניה הנוכחית.

"כמה מגה פיקסל (רזולוציה) יש למצלמה?" זוהי שאלה נפוצה בקרב כל הלקוחות הניצבים לפני דלפק המכירות, כשלמעשה רובם הגדול לא מבינים למה הכוונה. הרזולוציה קובעת את גודל התמונה שתוכלו להדפיס באיכות האופטימלית. ככל שהרזולוציה גבוהה, תוכלו ליהנות מתמונות גדולות ואיכותיות יותר. לשם המחשה, מצלמת בעלת 6 מגה פיקסל יכולה להנפיק תמונות בגודל 30X40 באיכות מיטבית. רובנו מדפיסים תמונות בגודל 10X15 או 18X13, ולפיכך, ניתן להסתפק בהחלט ברזולוציה האמורה. מי שמתכנן לפתח תמונות גדולות יותר, עדיף שיקנה מצלמה עם יותר מגה פיקסל. כמובן שהמוכרים בחנות לרוב ישתדלו לשכנע במשפט: "יותר פיקסלים זה יותר טוב", אז אם אינכם מתכוונים להדפיס תמונות על פוסטרים, התייחסו להמלצה זו בערבון מוגבל.

בטור הבא, על פונקציות נוספות החשובות בעת בחירת המצלמה.



0 תגובות